Alla inlägg under juni 2012

Av Helena Börjesdotter - 22 juni 2012 22:15

Har haft/har, den konstigaste midsommarafton nånsin :/ MINST 35 midsomrar har jag varit nere i Bôrn (Linsellborren) och fiskat. Den mest magiska natten på året.
När vi brukade åka hem framåt 2.00, eller långt senare, dansade älvorna och trollen skördade sin ull. Pappa hade massor med fisk i sniken och just vid den här tiden brukade vi sitta och fika.
Idag har vi varit här i Ljusdal, varit på hembyggdsgården med Casper och Oliwer och dansat, grillat, ätit jorgubbar och sill...
Nu sitter jag - på den ljusaste natten på året - på min baltan...?! Det gör till och med ont att gå fram till åa (Ljusnan) här hemma, för att det är samma vatten som flyter här utanför som nyss flöt förbi pappa där han ligger och från Bôrn - som en hälsning...
I mina öron en midsommarnatt, brukar älven brusa och myggen surra. Själen vilade och tankarna sov. En bara-va-natt!
Nu hör jag folk som skriker, skrattar, dunkar musik, applåderar. Jag hör tåget dåna och jag är barfota
Tack och lov för de små killarna, för då fokuserar man iaf på livet.
I morgon är en annan dag :/



Tillbaka till startsidan
http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se/


http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se

Nena, dä ä ja dä.


Jomenvisst. Nu är jag här...alltså just här och ingen annanstans.

För att klargöra det hela citerar jag Fem myror är fler än fyra elefanter:

"där är där, där man inte är, här är här, där man är"

Annorlunda
men ändå en helt ovanlig människa...

Vad jag skrivit

Kategorier

Bildrar

                                                      

                
                           
 

 

Vem där?

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Många Fler Bildrar


Ovido - Quiz & Flashcards