Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Ombytlig som en äkta bipolär klimakteriekossa på grönbete. Med bilstöd!

Av Helena Börjesdotter - 2 juni 2011 14:00

Hej svejs i lingonskogen!


    Sist var jag deppig men nu är jag inte det längre... nu är jag gôrgla´ *:o))

Jag har fått färdigt alla projekt jag har hållit på med ute i min trädgård :o)

baratten** (ja... det ska stå så) är färdigplanterad och i ordningjord, min baltan***( ja det ska stå så) är fixad och mysig så det gör ont!


    Det visade sig att allt jag behövde var några dagar välbehövlig vila. Det är svårt att veta vad som är vad när man är bipolär. Det är lätt att tolka allt som är sämre än bra som depp. Jag är ju - i alla fall nuförtiden - medveten om vad som händer och kan ta det med mer ro än innan jag visste vad det var.

Jag fick min diagnos så sent som 2007.

    I alla fall... jag sitter nu på min baltan med fötterna på min ommålade och omklädda fotpall som jag fyndade på loppis för en femtiolapp... i min badenbaden. ( oj oj oj... sicket syftningsfel ha ha) Jag sitter i min badenbaden som står på min baltan... SÅ ska det vara. Jag fyndade inte fotpallen i min badenbaden... nej :oD

Datorn har jag på ett av mina egenhändigt tillsnickrade klaffbord, kaffet - ca en halv liter - är urdrucket, solen skiner och det är arton grader i skuggan :o) Med andra ord: Perfa!

    Igår spelade jag in ett par videosnuttar ( nåja...snutt å snutt, den ena är fyra meter...oj hoppsan... en lottoboll... fyra MINUTER ska det vara :oD ) som jag lägger ut för den som vill titta på vad jag gjort. Bilderna ska jag försöka göra ett bildspel av, eller nåt. Bilderna kommer i alla fall att visas, på det ena eller det andra viset.

Och DÄR kom ett tankehopp - som är rätt vanligt i min hjärna - ordet viset... det låter som ett nyord som en tonåring skulle kunna ha uppfunnit under idogt tuggande på sitt vältuggade bubbelgum ( har de förresten såna nuförtin? Nuförtin? Det låter som om jag skulle vara från 1700-talet - vilket jag faktiskt är enligt sonen den yngre he he)  

"Du vet ba...alltså när vi hade vart på viset av den nya xperian..."


I min hjärna blev alltså ordet viset en omvandling av visningen :o)


    Ja och så var det det här med bilstöd... jej... :oD

Det kan man få från sjukförsäkringen om man har tillräckliga orsaker till att inte kunna ta sig fram kommunalt, vilket jag har.

Jag har astma och allergier - inte så få sådana heller - panikångest med klaustrofobi, vilket gör att jag inte klarar av det kommunala (varför heter det så när det menas tåg, bussar, taxi och flyg till vart som helst i världen?)

Nå... i alla fall. Man kan söka om att få ett bidrag för inskaffning av bil - det är alltså inte en domkraft som några i min omgivning så vitsigt påstår (bilstöd).

Jag har fått det stödet två gånger tidigare. Den första domkraften**** fick jag 90, den andra 2002 och nu 9 år senare har jag alltså fått en domkraft till.

Det har sina fördelar att vara handikappad ;o)


    Nu ska jag inte långranda mig något mer utan låta er förhoppningsvis glädjas med mig åt min gård :o)

Jag citerar en vän till en vän:

"Jag bor så fint att jag är avundsjuk på mig själv"


Baj dö vej: jag ska delta i ICA-kurirens stora novelltävling som har temat: Nyckeln.

Om någon annan skulle vara intresserad så kan ni läsa om det här:

http://www.icakuriren.se/Spela-Tavla/Tavlingar/Novelltavling-2011/


Hejsan svejsan å kramar till den som vill ha - man kan få dem från den man vill ha dem ifrån - hälsa bara från mig så är det klappat och klart ;o)


     *  = Jätteglad

   **  = Rabatten

 ***   = Altanen

****  = Bilstöd


Tillbaka till startsidan

http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se/

 
 
Ingen bild

Fågelskådaren...

2 juni 2011 19:24

Så kan en del vara bipolära "på riktigt" också...

Helena Börjesdotter

2 juni 2011 20:23

Jo... jag är allt riktig.
Vet inte riktigt vad du menar med citattecknen dock?

 
Baraa

Baraa

2 juni 2011 21:52

Vilken underhållande blogg!

http://person.bloggplatsen.se

Helena Börjesdotter

2 juni 2011 21:52

Åh... tack :o)))

 
Thomas

Thomas

2 juni 2011 23:20

Dä ä så fint hos dig, jag önskar mig också lite hyper... ja vad det nu heter! Hos mig är det lite åt andra hållet, rastlös men orkar inte alltid göra nått åt det, inspirationsfattig kan jag även säga att jag emellanåt är... så! Jag njuter av det andra orkar åstadkomma, men jag ska nog hitta gnistan igen, jag tror helt enkelt att det är senaste året som tar ut sin rätt men nu himlarns är det semester från Måndag... Får några dagar med Bubbis själv eftersom Milla ska gå intro för ev. sommarvick på vårdhemmet här i byn.. å då blir det jag och Jacob som får mycket mera tid med varandra :)

Ja jag kan ju som sagt inte skriva kort så det blev lite extra svammel bara för att säga "Jag gillar det du gjort med din Balltan" :)

Kram pårej

http://patetiskabloggen.blogg.se

Helena Börjesdotter

2 juni 2011 23:39

Puss pårej :o)

Semester är inte fel.. det behöver du!!

Jag kommer ju upp också om inte före så iaf den 17 :o)

Jag skulle inte ha samma tålamod med apparatusarna som du har... så dä så :o)

 
Thessan

Thessan

3 juni 2011 08:02

vilken fin blogg du har, jag är oxå bipolär 2

http://thessan85.bloggplatsen.se

Helena Börjesdotter

3 juni 2011 12:38

Tack Tessan :o)

Ja vi är ju några :o)

Hoppas du mår bra just nu i alla fall!

 
brianna

brianna

9 juni 2011 14:08

hihi, din blogg är ju gôr go!

http://chilipralin.bloggplatsen.se

Helena Börjesdotter

9 juni 2011 14:27

He he

Tack för det :o)

Jag gör så gott jag kan!

:oD

 
Ingen bild

Någon

12 december 2013 09:10

Hej du glade! Jag är också bipolär och undrar över detta med bilstöd. Jag vill också söka. Hur ska man formulera sig och på vilka grunder?? Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Börjesdotter - 3 december 2019 11:50

Jag har ett funktionshinder, ett som sitter i hjärnan: ADHD med autistiska drag. Detta gissel, som gjort mig handikappad på många sätt. Denna bra sak, som gör mig kreativ och humoristisk. Problemet med att ha ADHD och vara kreativ är att man har e...

Av Helena Börjesdotter - 31 december 2017 14:04

Här ligger jag på soffan i dagar och känner mig ledsen och övergiven. Jag har ingen att fira nyår med och ingen kommer för att hälsa på, knappt nån ringer eller skriver och undrar hur jag mår.Men, så läser jag ett inlägg av en person som är allt anna...

Av Helena Börjesdotter - 26 december 2017 23:57

För lite sedan låg jag hemma på soffan och tyckte synd om mig själv för att jag var ensam och hade tråkigt, så jag bestämde mig för att lägga mig i sängen och kolla på nåt streamat. Ni vet hur det är när man har så där jävla tråkigt att ingenting pas...

Av Helena Börjesdotter - 25 september 2017 10:59

Jag föddes sjuk, har alltid varit sjuk och kommer alltid vara sjuk. Massor med olika sorters sjuk, jag har typ 13 olika diagnoser på kroniska sjukdomar eller tillstånd, både i kroppen och i psyket. Det har gjort att jag pendlat mycket i måendet i kro...

Av Helena Börjesdotter - 13 september 2014 15:44

Har av påkommen anledning (bland annat val) funderat rätt mycket ett tag på hur vi människor fungerar i olika situationer och hur vi agerar utifrån empati och solidaritet eller bristen av.I dessa valtider ser jag hur vänskaper förstörs och bekantskap...

Nena, dä ä ja dä.


Jomenvisst. Nu är jag här...alltså just här och ingen annanstans.

För att klargöra det hela citerar jag Fem myror är fler än fyra elefanter:

"där är där, där man inte är, här är här, där man är"

Annorlunda
men ändå en helt ovanlig människa...

Vad jag skrivit

Kategorier

Bildrar

                                                      

                
                           
 

 

Vem där?

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Många Fler Bildrar


Ovido - Quiz & Flashcards