Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Presentation av en krönikör i en liten del av världen :oD

Av Helena Börjesdotter - 18 november 2011 13:03

Hej alla glada!


På grund av att jag blev uppmärksammad av en journalist från Hemmets Journal - för mitt inlägg: Min pappa dog ifrån mig - så har jag blivit krönikör på en lokal webbtidning: hedeinfo.se
Reportaget i Hemmets Journal publicerades den 10 november. Vi var tre döttrar som pratade om våra pappor, min död, deras levande. Jag är så glad över detta.


    


Nu är jag både presenterad på Hedeinfo och fått min första krönika publicerad.


  


Hedeinfos krönikörPDFUtskriftE-post
Skrivet av Rosita Persson 8 november 2011  
2011-11-08
 

Alla mer eller mindre kända medier har sina krönikörer. Nu har jag skaffat min. Låt mig få presentera Helena Börjesdotter som ska skriva för mig 1 gång i månaden. Här berättar hon mer om sig själv:

Jag är 46 år gammal, det yngsta av 3 syskon. Jag växte upp i Linsell, men flyttade till Hede redan vid 16 års ålder 1981. Fick två odågor till söner med en bygdens man. Tog en kort omväg på 6 år över Svenstavik för att få min dotter med en av DEN bygdens män. Från 1989 till 1995 bodde jag där. Jag flyttade faktiskt hem till Hede igen på min kära Annethes 30-årsdag.


Bodde på "Banglan" som - innan vi i gänget (Susanne Larsson, Annethe Sundin och jag) flyttade dit - kallades Bangladesh. Men vi ville ju vara coola och skitviktiga och började kalla det för "Banglan" och det verkar hänga kvar. Kul att ha varit med och skapat lite historia. Området hette ju obyggt - Västmyra. Efter mycket vånda, så var jag av olika orsaker tvungen att flytta därifrån. Sönerna stannade hos pappa och dottern följde mig till de djupa Hälsingeskogarna - nåja, Ljusdal är välan inte så djupt kanske. Min syster bor här och därför blev det Ljusdal. Nu har jag bott på samma ställe i 10 år och trivs kanon. Jag älskar verkligen mitt lilla smultronställe på Nore.


Alla barnen är utflugna och jag har återkommit till mina rötter. Vi hade 30-årsjubiléum för vår årskull i Sveg i början av sommaren och där träffade jag en kärlek, en klasskamrat från SVEG. Efter att ha varit singel i 10 år så var det ju kanske inte DIT jag hade tänkt mig när jag nån gång skulle bli kär igen. Har inte flyttat tillbaka, men tycker att Sveg är betyyydligt roligare nu än för 30 år sen. Cirkeln är på något vis sluten.


Länken nedan är presentationen
  


http://www.hedeinfo.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1508



Tillbaka till startsidan

http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se/

 
 
Anders

Anders

20 november 2011 22:15

Va skoj för dig Helena
Inte så förvånande enligt mig ... du "berättar" på ett sätt som i alla fall tilltalar mig ... Grattis!
Säger som jag gör ibland .... detta kan du gott ha rätt år dig!!
Ska tolkas på rätt sätt men du har humor och självdistans nog för det.
Unnar dig allt gott Kram!!!

http://blogg.profbaltazar.net

Helena Börjesdotter

20 november 2011 22:19

Tack Anders :o) Ja det kan vara rätt åt mig :o)

Risken är ju att man kan få kritik... god sådan... hjääälp, vad gör man?? ;o)

Jag är glad att få göra det jag tycker mest om att göra :o) Skriva.

Kram Professorn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Börjesdotter - 3 december 2019 11:50

Jag har ett funktionshinder, ett som sitter i hjärnan: ADHD med autistiska drag. Detta gissel, som gjort mig handikappad på många sätt. Denna bra sak, som gör mig kreativ och humoristisk. Problemet med att ha ADHD och vara kreativ är att man har e...

Av Helena Börjesdotter - 31 december 2017 14:04

Här ligger jag på soffan i dagar och känner mig ledsen och övergiven. Jag har ingen att fira nyår med och ingen kommer för att hälsa på, knappt nån ringer eller skriver och undrar hur jag mår.Men, så läser jag ett inlägg av en person som är allt anna...

Av Helena Börjesdotter - 26 december 2017 23:57

För lite sedan låg jag hemma på soffan och tyckte synd om mig själv för att jag var ensam och hade tråkigt, så jag bestämde mig för att lägga mig i sängen och kolla på nåt streamat. Ni vet hur det är när man har så där jävla tråkigt att ingenting pas...

Av Helena Börjesdotter - 25 september 2017 10:59

Jag föddes sjuk, har alltid varit sjuk och kommer alltid vara sjuk. Massor med olika sorters sjuk, jag har typ 13 olika diagnoser på kroniska sjukdomar eller tillstånd, både i kroppen och i psyket. Det har gjort att jag pendlat mycket i måendet i kro...

Av Helena Börjesdotter - 13 september 2014 15:44

Har av påkommen anledning (bland annat val) funderat rätt mycket ett tag på hur vi människor fungerar i olika situationer och hur vi agerar utifrån empati och solidaritet eller bristen av.I dessa valtider ser jag hur vänskaper förstörs och bekantskap...

Nena, dä ä ja dä.


Jomenvisst. Nu är jag här...alltså just här och ingen annanstans.

För att klargöra det hela citerar jag Fem myror är fler än fyra elefanter:

"där är där, där man inte är, här är här, där man är"

Annorlunda
men ändå en helt ovanlig människa...

Vad jag skrivit

Kategorier

Bildrar

                                                      

                
                           
 

 

Vem där?

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Många Fler Bildrar


Ovido - Quiz & Flashcards